Oferta
W zakresie poradnictwa logopedycznego i neurologopedycznego oferujemy:
- zajęcia indywidualne lub w małych grupach (max. 3 dzieci) stymulujące rozwój mowy
/ przeciwdziałające powstawianiu wad wymowy, - w ramach terapii logopedycznej oferujemy:
- terapię dyslalii,
- seplenienia (nieprawidłowej realizacji:
– głosek szeregu syczącego – s-z-c-dz,
– głosek szeregu szumiącego – sz-ż(rz)-cz-dż,
– głosek szeregu świszczącego – ś-ź-ć-dź, - rotacyzmu (nieprawidłowej realizacji głoski r,
- lambdacyzmu (nieprawidłowej realizacji głoski l,
- kappacyzmu / gammacyzmu (nieprawidłowej realizacji głosek k-g),
- terapię mowy bezdźwięcznej,
- terapię Opóźnionego Rozwoju Mowy,
- ćwiczenia fonacyjne,
- profilaktykę logopedyczną,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym również dzieci zagrożonych dysleksją.
W zakresie poradnictwa psychologicznego oferujemy:
pomoc psychologiczną:
- pomoc w zrozumieniu siebie, swoich emocji, myśli i zachowań
- poszukiwanie nowych sposobów rozwiązania aktualnych trudności
- wsparcie w rozwoju oraz doskonaleniu kompetencji emocjonalnych
konsultacje psychologiczne:
- diagnoza problemów szkolnych
- określanie ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się,
- problemy wychowawcze
- pomoc w analizowaniu treści opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz planowaniu adekwatnych do potrzeb dziecka form pomocy
poradnictwo dla par: spotkania polegają na analizie takich obszarów jak:
- satysfakcja w związku
- dynamika małżeństwa
- komunikacja pomiędzy partnerami
- budowanie świadomego związku
W zakresie psychoterapii oferujemy:
- psychoterapię systemową,
- psychoterapię osób dorosłych,
- psychoterapia dzieci i młodzieży.
Psychoterapia systemowa
Psychoterapia jest pracą terapeuty z klientem nad różnymi aspektami w jego życiu.
Istnieje kilka form, czy też nurtów w psychoterapii i jednym z nich jest podejście systemowe. Opiera się ono na założeniu, że człowiek jest zarówno systemem – pełnym i unikalnym w swej naturze zbiorem części, jak i osobną częścią innych systemów, na przykład rodzinnego. Pojęcie systemu oznacza całość składającą się z wielu jednostek powiązanych ze sobą relacjami.
Terapeuta systemowy jest zainteresowany wyjątkowym światem klienta i zwraca uwagę jego indywidualne spojrzenie na siebie i swoje otoczenie. Stara się również poznać sieć wzajemnych oddziaływań w jego życiu. Klient jest ekspertem od swojego postrzegania świata, natomiast terapeuta jest ekspertem od prowadzenia z nim rozmowy. Poprzez różne pytania i ćwiczenia, terapeuta zaprasza do poszerzenia aktualnej perspektywy oraz uruchomienia posiadanych już zasobów do rozwiązania problemu. W terapii systemowej uważa się, że klient, zwracający się po pomoc, ma w sobie również źródło rozwiązania problemu, a terapeuta towarzyszy mu w drodze do jego odkrycia.
Podejście systemowe znajduje szerokie zastosowanie zarówno w terapii indywidualnej osób dorosłych, terapii par i rodzin, a także w terapii dzieci i młodzieży oraz w terapii grupowej. Psychoterapia systemowa jest formą leczenia w przypadku różnych zaburzeń psychicznych, zaburzeń psychosomatycznych, uzależnień. Pomaga również w przypadku traum, przeżywania żałoby i kryzysów życiowych oraz w radzeniu sobie z chorobami przewlekłymi czy nowotworowymi.
Psychoterapia osób dorosłych
Psychoterapia indywidualna osób dorosłych, jak również wsparcie systemowe w kryzysie, to wspólne spotkania terapeuty i klienta w określonym celu. Kilka pierwszych spotkań (zazwyczaj 1-3), tzw. wstępnych, służy nawiązaniu relacji opartej na zaufaniu, w której klient może opowiedzieć terapeucie o istocie swojego problemu. Terapeuta natomiast zapoznaje klienta z zasadami i formą swojej pracy, aby klient w bezpiecznej atmosferze mógł podjąć świadomą decyzję o ewentualnym rozpoczęciu swojej terapii.
Kolejne spotkania, ich częstotliwość, forma i czas trwania są ustalane na bieżąco z klientem. Zazwyczaj sesja trwa 50 minut i odbywa się 1 x na 2 tygodnie. Czasem terapeuta proponuje zaproszenie do terapii jedną lub kilka osób z rodziny, jeśli miałoby to mieć korzystny wpływ z punktu widzenia celu terapii. Bywa, że już na początku ustalana jest ilość sesji terapeutycznych, ale nie jest to regułą. Czas trwania terapii zawsze jest ustalany indywidualnie i zależy od wielu czynników, m.in. oczekiwań klienta i rodzaju problemu.
Psychoterapia pomaga w rozmaitych trudnościach i zaburzeniach psychicznych (m.in. lękach, depresji, uzależnieniach, traumie), somatycznych i psychosomatycznych (przeżywaniu i radzeniu sobie z chorobami przewlekłymi, dolegliwościami i bólami nieznajdującymi uzasadnienia medycznego), a także w problemach w relacjach z innymi oraz niską samooceną. Jest użyteczna również jako wsparcie w kryzysie i trudnej sytuacji życiowej. Wtedy celem spotkań bywa towarzyszenie klientowi w przez podczas trudnego okresu w jego życiu. W bezpiecznej atmosferze osoba korzystająca z pomocy ma możliwość wyrazić swoje uczucia i myśli oraz koncentrować się na swoich silnych stronach, które pomogą jej przejść przez trudności i następnie powrócić do równowagi.
Psychoterapia dzieci i młodzieży
Terapia dzieci i młodzieży to forma pomocy psychoterapeutycznej stosowana, gdy zgłaszany problem dotyczy dziecka/nastolatka. Rodzice oczekujący terapii dla swojego dziecka najczęściej pragną zmniejszenia jego dolegliwości/cierpienia lub zmiany nieakceptowanego przez nich zachowania. W podejściu systemowym do tego rodzaju problemów stosuje się zasadę, że najlepszymi ekspertami od swojego dziecka są sami rodzice. Zazwyczaj pierwsze spotkania (co najmniej 2-3) odbywają się z udziałem rodziców, w obecności dziecka lub bez niego.
Celem tych kilku spotkań jest rozpoznanie problemu oraz określenie, wspólnie z rodzicami, dalszej, adekwatnej w danej sytuacji formy pomocy terapeutycznej. Terapeuta przedstawia również zasady i metody swojej pracy. Często terapia dzieci i młodzieży przybiera formę terapii rodzinnej, z udziałem rodziców i innych członków rodziny (np. rodzeństwem). Jeśli zostaje podjęta decyzja o indywidualnych spotkaniach terapeuty z dzieckiem/nastolatkiem, to odbywają się one przy jednoczesnym pozostawaniu w kontakcie z jego rodzicami. Opiekunowie są informowani o stosowanych metodach pracy terapeuty i jej etapach, a także uzyskują wskazówki dotyczące wspierania rozwoju ich dziecka na co dzień.
Spotkania indywidualne z dziećmi często przybierają formę zabawy, gdyż jest to najlepszy – najbezpieczniejszy i pozwalający zbudować relację z dzieckiem – sposób pracy. Zabawa jest najbardziej naturalną formą aktywności dziecięcej, a jednocześnie dostarcza wielu możliwości terapeutycznych. Spotkania z młodzieżą przybierają formę podobną do psychoterapii osób dorosłych – przeważa tutaj rozmowa i ćwiczenia proponowane przez terapeutę, które jednak również często wykorzystują formę zabawy i/lub twórczej ekspresji.
Czas trwania jednej sesji zależy od rodzaju spotkania i wieku dziecka – sesje indywidualne z dzieckiem oraz spotkanie z samymi rodzicami trwają zazwyczaj od 45 do 60 minut, natomiast sesje rodzinne – 75 minut. Spotkania z samym dzieckiem zazwyczaj odbywają się 1 x w tygodniu. W pozostałych konfiguracjach dzieje się to zazwyczaj rzadziej, jest to jednak zawsze ustalane z klientem.
Psychoterapia dzieci i młodzieży pomaga w przypadku różnych trudności oraz zaburzeń psychicznych i psychosomatycznych, m.in.: agresja i autoagresja (samookaleczanie się), lęki, depresja, niskie poczucie własnej wartości, nieśmiałość, problemy z regulacją i ekspresją emocjonalną, zaburzenia odżywiania się, podejmowanie zachowań ryzykownych, problemy ze snem, dolegliwości somatyczne bez uzasadnienia medycznego, itd.
W zakresie poradnictwa pedagogicznego oferujemy:
pomoc pedagogiczna:
- terapia dysleksji
- trening koncentracji uwagi
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- usprawnianie manualne – terapia ręki
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
W zakresie edukacji wczesnoszkolnej
pomoc w odrabianiu zadań domowych i kształtowaniu umiejętności wymaganych na I etapie edukacji wczesnoszkolnej (m.in. w nauce pisania, czytania oraz w rozwiązywaniu zadań matematycznych)
poradnictwo wychowawcze: wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
konsultacje:
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych dziecka oraz przyczyn niepowodzeń szkolnych
- analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej
- określenie form pomocy dziecku w celu przezwyciężania trudności
terapia dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
terapia dla dzieci z autyzmem
warsztaty profilaktyczne
W zakresie udzielania korepetycji oferujemy:
Zajęcia indywidualne, w parach lub grupach 3 – osobowych dla szkół podstawowych (klasy I – VIII) oraz szkół ponadpodstawowych.
- przygotowanie do kartkówek
- sprawdzianów
- egzaminu ósmoklasisty
- konkursów
- olimpiad
- matury na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym
- rozszerzanie i utrwalanie wiadomości oraz umiejętności zdobytych podczas zajęć lekcyjnych
- nadrabianie zaległości z bieżącego materiału
- pomoc w odrabianiu lekcji
DODATKOWO
Język polski:
- pomoc w interpretacji tekstów kultury oraz pisaniu wypracowań, tekstów użytkowych
- zajęcia rozwijające kompetencje czytania ze zrozumieniem
- ćwiczenia przygotowujące do publicznych wystąpień, wygłaszania swoich opinii na forum
- sprawdzenie językowe i edytorskie prac licencjackich i magisterskich
- zajęcia dodatkowe dla uczniów z dysgrafią oraz dysortografią z wykorzystaniem metod arteterapii
Nauczyciel j. polskiego Nauczyciel matematyki
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NAS?
- indywidualnie określamy potrzeby edukacyjne, możliwości oraz plan dalszej współpracy dla każdej osoby
- stosujemy innowacyjne i skuteczne metody nauczania oraz nowatorskie materiały edukacyjne
- wykonujemy próbne testy, egzaminy, symulacje maturalne
- na bieżąco kontrolujemy i omawiam postępy uczniów
- umożliwiamy prowadzenia zajęć przez Skype, konsultacji drogą elektroniczną
- dostosowujemy godziny zajęć do potrzeb uczestników
- prowadzimy zajęcia z konkretnych partii materiału według potrzeb uczestnika